Įvadas į jogą

Atnaujinta: 02 Lapkričio 2015

pradedanciuju.jpgPradėti domėtis savimi niekada ne vėlu.Tam tikslui itin tinka jogos praktika, nes joje visas dėmėsys telkiamas į save, į atliekamus kūno judesius ir patiriamus pojūčius. O įvadas į jogą – tai užsiėmimas, kurio metu mokysimės taisyklingai judėti: suktis, pritūpti, kilnoti kojos, lenkti kūną ir pan. Svarbiausia kūno sveikatai – išmokti kokybiškai ir taisyklingai atlikti pratimus (mankštą), taisyklingai kvėpuoti, atsipalaiduoti, taipogi sveikai ir saikingai maitintis, laikytis higienos reikalavimų ir daug kitų dalykų, į kuriuos kol kas gal ir per anksti gilintis.

Dažnai tenka stebėti, kaip žmonės elgiasi sporto klubuose – jie įsivaizduoja, kad užsiima savęs tobulinimu, o iš tikrųjų tik žaloja save, nes skuba atlikti sunkius pratimus, visiškai neatsižvelgdami į būtiną judesių kontrolę. Taip ir norisi pasakyti: „Atsargiai, galite prisidaryti sau rūpesčių!“ Dėl to ir kilo mintis pradėti mūsų studijoje užsiėmimus, supažindinančius žmogų su savo kūnu ir jo galimybėmis.

Įvado į jogą tikslas – ne pastatyti jus ant galvos po vieno mėnesio praktikos, o padėti pajausti savo kūną, pabandyti atsikratyti skausmų, išlavinti pusiausvyrą, išmokti džiaugtis judesiu. Pranajama (kvėpavimo pratimai) padės sustiprinti plaučius ir kvėpavimo takus, prevenciškai apsisaugoti nuo kvėpavimo takų ligų. Tai taip pat padės nuraminti protą, išmokti koncentruotis ir atsipalaiduoti.

Užsiėmimų tempas lėtas, kai kurių asanų mokinsimės prie sienos arba su pagalbinėmis priemonėmis (kaladėlėmis, diržais). Jūsų amžius ir kūno sudėjimas nėra svarbūs, nes dėmėsys bus skiriamas kiekvienam individualiai.

Aš sportuoju jau virš dvidešimt metų, pusę šio laiko praktikuoju jogą. Už šį džiaugsmą noriu padėkoti savo mokytojams – Irinai, Sigitai, Daivai, Dainiui, Rūtai, Mantui, kurie man padėjo surasti savąjį kelią. 

Svetlana

Į viršų